در حال حاضر ، میکروپلیت ریدر یا الایزا ریدر تبدیل به یکی از تجهیزات ضروری در مجموعه های پزشکی و بیمارستان ها به همراه مجموعه ی تست کیفیت غذایی و دارویی ، شده است.
میکروپلیت ریدر یا الایزا ریدر یکی از تجهیزات لازم در هر مجموعه پزشکی و بیمارستانی یا مجموعه های تست کیفیت غذایی و دارویی می باشد.
الایزا ریدر یا میکروپلیت ریدر که با نام شناساگر ایمنی اتحاد آنزیمی نیز شناخته می شود یکی از تجهیزات ویژه ی تست الایزا می باشد . آن ها می توانند به دو شکل نیمه خودکار و تمام خودکار باشند ، ولی در تمامی آن ها تقریبا شیوه ی کار یکسان است . در مرکزیت آن ها وجود یک رنگ سنج به چشم می خورد ، به منظور انجام روش رنگ سنجی برای آنالیز محتوای آنتی ژنی و آنتی بادی. رنگ سنج های نوع فوتو الکتریک عمومی توانایی انجام تست مشخص سازی الایزای حجم مایع تست مورد نیاز عمومی را ندارند .
بیشتر از گذشته وجود الایزا ریدر ها در آزمایشگاه ها مهم تر می شود به این علت که تعداد بسیاری از آزمایشگاه ها به عمل خودکار سازی و دیگر گزینه ها به منظور صرفه جویی در هزینه ، زمان و نیروی کاری رو می آورند . الایزا ریدر ها این امکان را فراهم می کنند که جریان پایداری از میکروپلیت ها ( از 6 خانه تا 1536 خانه ، میکروپلیت های 96 خانه متداول ترین شکل میکروپلیت ها می باشند ) به منظور اندازه گرفتن حجم ها در نمونه ها ، مورد قرائت قرار گیرند . الایزا ریدر به شکل کلی بر پایه ی حالت های آشکار سازی ، همانند جذب ، فلورسانس ، یا لومینسانس ، با هم تفاوت دارند . در ارزیابی های الایزا به شکل متداول آشکار سازی به صورت روش جذب ، در مشخص سازی کمیت غلظت های نوکلئیک اسید و پروتئین ، یا در سنجش فعالیت آنزیمی ، به کار گرفته می شود . الایزا ریدر هایی که نقش آشکار سازی سیگنال های لومینسانس یا فلورسنت را دارند به منظور خواندن نمونه های علامت گذاری شده با برچسب های فلورسانتی یا لومینسانتی ، یا در آزمایش های حل و فصل ناهمگون فلورسانس ( HTRF ) حیاتی می باشند . نوع کمتر متداول نفالومتر میکروپلیت ذرات ماده را در مایع معلق یا گاز مورد اندازه گیری قرار می دهد . تعدادی از الایزا ریدر ها توانایی اندازه گیری سیگنال های مرکب را دارا هستند . الایزا ریدر ها هم چنین جزئی یکپارچه در پایگاه های کاری خودکار شده می باشند ، که بار گذاری آن ها اغلب اوقات به صورت خودکار با سیستم های رباتی توزیع کننده ی مایع صورت می گیرد . به علاوه ، الایزا ریدر های ” چند حالتی ” تعداد بیشتری از یک حالت آشکار سازی را در اختیار دارند .
الایزا ریدر ها داده های شیمیایی و زیستی را با به کارگیری عمل جذب ( الایزا ها ، فعالیت آنزیم ، و تعیین کمیت پروتئین و نوکلئیک اسید ) ، لومینسانس ، و حالت های آشکار سازی فلورسانس ، همانند با شدت ،TRF ، و پلاریزاسیون ، آشکار و تحت پردازش قرار می دهند . استفاده از این ابزار آزمایشگاهی در کشف دارو ، تحقیقات ، معتبر سازی ارزیابی زیستی ، و فرآیند های تولید محصولات پزشکی از منابع زیستی ، می باشد .
هنگام گزینش یک الایزا ریدر بایستی گزینه هایی را در اولویت قرار داد از جمله راندمان کاری ( توان عملیاتی ) ، انعطاف پذیری و هزینه . به عنوان نمونه در تحقیقات داروشناسی ، در اولویت ترین شاخص عبارت از توان عملیاتی ممکن است باشد . در مورد انعطاف پذیری ، یک ابزار تک حالتی ، همانند با جذاب خوان ها برای الایزا ها ، احتمال این وجود دارد که مناسب هدف کاری باشند ( تعدادی می توانند یک طیف مرئی – فرابنفش کامل از 220 تا 1000 نانومتر را جذب کنند ) ، ولی یک الایزا ریدر چند حالتی که ویژگی های بیشتری همانند با فلورسانس را دارد ممکن است به دنبال خود هزینه های بیشتری هم داشته باشد . نرم افزار استفاده شده ، نوع پلیت های گزینش شده ، و موارد تعبیه شده ی داخلی همانند با انکوباتور ها و پلیت شکیر ها موارد اضافی هستند که می شود در خاطر داشت .

الایزا ریدر

الایزا در تعریف به معنی ارزیابی ایمنی جذب مرتبط با آنزیم می باشد . به شکل خلاصه ، یک تست آنتی بادی یا تستی برای پاسخ ایمنی در برابر عوامل حمله کننده به بدن همانند با ویروس ، باکتری ها و آلرژن ها می باشد . این تست در یک پلیت الایزا استفاده می شود ، که به شکل یک پلیت یا میکروپلیت 96 خانه ای شناخته شده است . الایزا ریدر وظیفه ی خواندن پلیت را بر عهده دارد .

عملکرد یک الایزا ریدر

یک الایزا ریدر نقش تعیین کمیت و اندازه گیری تفاوت های رنگی در 12 خانه از پلیت را بر عهده دارد . الایزا ریدر ها یا میکروپلیت ریدر ها عمل طیف سنجی را انجام می دهند یعنی نور را در یک طول موج بیرون داده ، و میزان نور جذب و منعکس شده به وسیله ی یک شیء همانند با یک پروتئین را مورد اندازه قرار می دهند . یک طیف سنج به اندازه گیری نور مرئی و فرا بنفش می پردازد .
به علاوه ، الایزا ریدر ممکن است است لومینسانس و فلورسانس را نیز مورد اندازه گیری قرار دهند . رنگ های شیمیایی یا شفاف می شوند یا یک نور یا طول موج را هنگام در معرض گذاری با نور ساطع می کنند . مقدار انعکاس ، جذب و رنگ مشخص کننده ی هویت ماده است و مقدار آن را اندازه می گیرد .

هدف

طراحی الایزا ریدر ها برای اندازه گیری تست های آنتی بادی بوده است ، ولی عملکرد بسیار خوب آن ها باعث شد که به خاطر سایر اهداف نیز به کار گرفته شوند . محققان از آن ها به منظور ارزیابی های آنزیمی و پروتئینی استفاده می کنند . از آن ها به منظور آشکار سازی ویروس HIV و مشخص سازی میزان کمیت نوکلئیک اسید ها نیز استفاده می شود .

امتیاز های استفاده از الایزا ریدر

زمان استفاده از طیف سنج ها به دنبال هر اندازه گیری نیاز به نمونه ی بیشتری می باشد . به منظور به کار گیری یک طیف سنج یا الایزا ریدر ، حل مولکول در محلول باید صورت گیرد . یک طیف سنج به چیزی بین 400 میکرو لیتر و 4 میلی لیتر نیاز دارد ، که وابسته به مدل و کارخانه ی ساخت می باشد . یک الایزا ریدر به چیزی حدود 2 تا 100 میکرو لیتر نیاز دارد ، در نتیجه الایزا ریدر ها به منظور کسب نتیجه به مقدار بسیار اندکی از نمونه نیاز دارند .
الایزا ریدر ها قادر به این هستند که در بازه ی زمانی کوتاه تر تعداد نمونه های بیشتری را مورد اندازه گیری قرار دهند . یک طیف سنج یک تا 6 نمونه را در هر دفعه اندازه می گیرد . به طول معمول ، یک الایزا ریدر در همان میزان زمان 96 خانه را اندازه گیری می کند .

 

◄ درخواست خرید خود را در فرم زیر برای ما ارسال کنید ►


    در فرم زیر نام  ، ایمیل و شماره تماس خود همراه با نام محصول مورد نظرتان را ثبت کنید تا درخواست شما را به فروشندگان و ارائه کنندگان این محصول ارسال کنیم

     

    نام و نام خانودادگی شما (الزامی)

    آدرس ایمیل شما (الزامی)

    شماره تماس شما (الزامی)

    نام محصول مورد نظرتان (الزامی)

    پیام شما