به منظور تعیین وزن اشیاء در حوزه های آموزشی ، تحقیقاتی و آزمایشگاهی از ترازوی آزمایشگاهی استفاده می شود ، در صورتی که یک balance ( در معنا عموم به آن ترازو می گویند ولی با این کلمه متفاوت است و شاید کلمه ی توازن برای شرح آن بهتر بشد ) برای مشخص سازی جرم یک شیء مرتبط با یک استاندارد ویژه به کار گرفته می شود . نتایجی که بابت اندازه گیری از balance به دست می آیند اغلب اوقات از نتایج به دست آمده از ترازو دقیق تر در نظر گرفته می شوند .

 

مشاهدۀ انواع ترازوی آزمایشگاهی
 

 

 

ترازوی آزمایشگاهی آنالیتیکال ، نوعی از ترازو می باشد که اندازه گیری را با درجه ی بالایی از دقت انجام می دهد و نتایج به شکل دیجیتالی نشان داده می شوند . یک ترازوی آزمایشگاهی رطوبتی به منظور آنالیز محتوای رطوبتی یک نمونه از حرارت استفاده می کند . یک ترازوی آزمایشگاهی قرار دادی به نسبت ترازوی آزمایشگاهی آنالیتیکال دارای دقت کمتری می باشد و استفاده از آن در اداره ها ، طلا فروشی ها ، و آشپزخانه ها متداول است . یک ترازوی آزمایشگاهی مکانیکی ساده ترین شکل ترازو می باشد ، و از یک بازو و لغزنده به منظور تعیین اندازه گیری استفاده می کند . یک ترازوی فنری مدلی از ترازوی آزمایشگاهی می باشد که به شکل متداول برای اهداف کلی وزن و در کلاس های درس به منظور توضیحات نیرو و کنش – واکنش به کار گرفته می شود . کارخانه هایی که به ساخت ترازوی آزمایشگاهی مشغول هستند شامل Mettler-Toledo ، Ohaus و Sartorius می شوند .

انواع ترازوی آزمایشگاهی

آنالیتیکال

در هر آزمایشگاه به منظور اندازه گیری قابل قبول و دقیق وزن معرفی وجود یک ترازوی آزمایشگاهی آنالیتیکال عالی امری الزامی است . انتخاب ترازوی آزمایشگاهی آنالیتیکال بستگی به هزینه ، دوام ، قابلیت تکرار و طیف اندازه گیری دارد . ویژگی های ترازو های آنالیتیکال باعث می شوند که اندازه گرفتن وزن هایی از میکرو گرم تا میلی گرم امکان پذیر باشد . مورد دیگری که باید در خاطر داشت اندازه ی ترازو می باشد چون به قرارگیری آن روی میز آزمایشگاه نیاز خواهد بود . هزینه ی ترازو های آنالیتیکال مختلف است ولی ارزش هزینه کردن را دارند به این علت که معمولا طول عمر طولانی تری دارند .

ترازوی آزمایشگاهی رطوبتی

ترازو ها و آنالیز کننده ی رطوبتی با دقت بالایی محتوای رطوبتی و وزن خشک معرف های گوناگونی که در آزمایشگاه های شیمیایی و صنعتی استفاده می شوند را فراهم می کنند . همانند با سایر ترازو های آزمایشگاهی هنگام گزینش یک ترازوی آزمایشگاهی رطوبتی بایستی ظرفیت وزن آن ، تکرار پذیری ، ابعاد و هزینه را در نظر داشت . هزینه کردن برای خرید ترازوی آزمایشگاهی رطوبتی صحیح به مقدار زیادی بر پروژه های تحقیقاتی شما در آینده تاثیر خواهد گذاشت .

ترازوی دقیق آزمایشگاهی

ترازو های دقیق آزمایشگاهی به منظور اندازه گرفتن وزن معرف های خشک دقیق ترین شکل ابزار آزمایشگاهی می باشند . ما ترازو های دقیقی را به صورت لیست ارائه داده ایم که خصوصیات طیف ظرفیتی وسیع ، قابلیت خوانا بودن بالای اندازه ، کاربر پسند بودن ، و مقرون به صرفه بودن را در خود دارند . تعداد زیادی از تولید کنندگانی که ما معرفی می کنیم چندین نمونه توصیه می کنند که شما بر اساس اهداف بلند پایه ی خود می توانید آن ها را گزینش کنید . تعدای از ترازو های دقیق دارای گزینه ی یک حفاظ و کد قفل کننده برای حفاظت بیشتر در مقابل فاکتور های محیطی و رعایت استاندارد ها می باشند .

ترازوی آزمایشگاهی مقایسه کننده

ترازوی آزمایشگاهی مقایسه کننده دقت بسیار بالایی دارد که متفاوت بودن آن ها بر حسب کشف مقادیر اندک وزن ، ویژگی خواندن بسیار دقیق و ذرات کوچک می باشد ، به خصوص اگر شیء یا نمونه ی مورد نظر در برابر با تغییر وزن بزرگ است ، استفاده از ترازو مقایسه کننده معمولا به منظور آنالیز اندازه گیری وزن جرم های استاندارد ملی می باشد . مشتریان ترازوی آزمایشگاهی معمولا شامل خدمات توزین و مشخص سازی مقدار حقوقی ، آزمایشگاه های کالیبراسیون ، و اداره های توزین و اندازه گیری می شوند . کاربرد های اضافی تر شامل هر نوع عملکرد وزنی می باشد که به وزن کردن مطلق با یک دقت فوق العاده بالا نیاز دارند .

استفاده از ترازوی آزمایشگاهی دو کفه ای، تنها برای وزن کردن های مقایسه ای می باشد به این علت که وزن یک محصول در مقایسه با وزن های مرجع باشد . ولی استفاده از ترازوی آزمایشگاهی تک کفه ای ، برای اندازه گیری های مقایسه ای با استفاده از تکنیکی می تواند باشد که شامل تعویض متوالی شیء مورد نظر و یک توده ی مشابه دارای وزن مرجع می شود ، به خصوص برای به کارگیری شاخص ترازوی آزمایشگاهی به منظور فراهم آوردن امکان محاسبه ی اختلاف های اندک بین دو مقدار .

ترازوی آزمایشگاهی دو کفه ای

در جوامع علمی کلمه ی balance دارای معانی متفاوتی می باشد ولی در زمینه ی وزن کردن شکل گیری آن از اختصار beam-balance بوده است که وزن یک نمونه یا محصول در تعادل با لحظات یک شاهین ترازو در حدود یک نقطه ی اتکای مرکزی قرار دارد . این شاهین ترازو در هر انتها دارای یک کفه ی آویزان می باشد و در نتیجه این نوع ترازوی آزمایشگاهی با نام دو کفه ای شناخته می شود . در تعریف ، استفاده از ترازو های دو کفه ای همیشه برای توزین های مقایسه ای می باشد .

ترازوی آزمایشگاهی یک کفه ای

ترازوی آزمایشگاهی یک کفه ای برای گرفتن اندازه ی وزن استفاده می شود ، همانند با ترازو های ساده ی فنری و ترازو های پیشرفته تر نیروی الکتریکی ، و یک کفه دارند و می توانند برای توزین های مقایسه ای یا توزین مستقیم به کار گرفته شوند .

ترازوی آزمایشگاهی پرتابل

ترازو های قابل اطمینان پرتابل وزن خشک را با دقت و خوانا بودن اندازه گیری می کنند . هزینه ، توانمندی و ظرفیت ترازوی پرتابل موارد اساسی هستند که پیش از خریداری باید مد نظر داشت . ترازوی پرتابل ساختار جمع و جوری دارد . بعضی از ترازو های پرتابل قادر به این می باشند که وزنی تا 12 هزار گرم را اندازه بگیرند .

ریز ترازو ها ( میکرو ترازو ها )

طراحی ریز ترازو ها به منظور وزن کردن کوچکترین کمیت های یک نمونه ، یک میلیون قسمت یک گرم ، می باشد و بالاترین دقت را به دست می دهند . استفاده از آن ها در آزمایشگاه های تحلیلی برای وزن کردن نمونه هایی می باشد که در ظروف سنگین تا کاغذ صافی ها قرار می گیرند . از آن ها هم چنین می شود در رابطه با تست های استفاده کننده از پیپت یا کالیبراسیون نیز استفاده کرد . اگر نیاز به استاندارد GLP / GMP نیاز باشد ، ترازوی آزمایشگاهی را در خاطر داشته باشید که دارای ویژگی پرینت کردن نتایج و دنبال کردن آن باشد .

 

 

مشاهدۀ انواع ترازوی آزمایشگاهی
 

 

قیمت ترازو آزمایشگاهی

برای اطلاع از قیمت ترازوی آزمایشگاهی می توانید در فرم زیر درخواست خود را با جزئیات ارسال نمایید تا شرکت عرضه کنندۀ این محصول با شما تماس حاصل نمایند

◄ درخواست خرید خود را در فرم زیر برای ما ارسال کنید ►


    در فرم زیر نام  ، ایمیل و شماره تماس خود همراه با نام محصول مورد نظرتان را ثبت کنید تا درخواست شما را به فروشندگان و ارائه کنندگان این محصول ارسال کنیم

     

    نام و نام خانودادگی شما (الزامی)

    آدرس ایمیل شما (الزامی)

    شماره تماس شما (الزامی)

    نام محصول مورد نظرتان (الزامی)

    پیام شما