از کوره آزمایشگاهی به منظور انجام آنالیز های ترکیبی و شیمیایی ، برای گرما دادن قسمت های فولادی کوچک ، و برای گرما دادن اشیاء در کاربرد های تحقیقاتی و آزمایشگاهی تا دما های بالا بدون اینکه آن ها در معرض آلاینده ها و رطوبت قرار گیرند ،  استفاده می شود . استفاده از آن اکثر مواقع برای ماده های آلی خاکستر شونده و مواد معدنی می باشد . یک کوره آزمایشگاهی بی صدا دارای عناصر گرم کننده ی غیر در معرض قرار گرفته می باشد . از آن به منظور تست احتراق ، آنالیز توزین هدایتی ، و برای تشخیص جامدات فرار و معلق شده استفاده می شود . کوره آزمایشگاهی خلاء نقش حذف کننده ی هوا و گاز ها را از محفظه دارد و در نتیجه ریسک آلودگی را کاهش می دهد . یک کوره آزمایشگاهی لوله ای سبب یکپارچه شدن دما می شود و اکثر مواقع به منظور گرم کردن نمونه ها و درمان گرمایی قسمت های کوچک ، آتش زدن ، تشکیل رسوب و دیگر تست های مواد به کار گرفته می شود . مکانیسم های امنیتی که در تعدادی از کوره ها دیده می شود جلوی بیش از حد گرم شدن را می گیرند . تعدادی از پارامتر هایی که باید هنگام گزینش یک کوره آزمایشگاهی در خاطر داشت شامل اندازه و شکل شیء ، نوع کنترل کننده ، محدوده ی دمایی می شود . از بین کارخانه های سازنده ی آن ها می توان Lindberg را نام برد .

چهار نوع کوره آزمایشگاهی

  • کوره های بی صدا : برای به کار گیری در دما های بالا همانند با تست های احتراق ، آنالیز توزین ، گرما دادن بخش های فولادی ، و موارد متعدد دیگر انتخاب می شود .
  • کوره های خاکستر ساز : برای مشخص سازی میزان خاکستر در سوخت های رسوبی ، سوخت های توربین گازی ، روغن های نسوخته ، روغن های چرب کننده ، موم ها و دیگر محصولات نفتی می توانند گزینه ای مناسب باشند .
  • کوره های لوله ای : برای آزمایشگاه های صنعتی ، دولتی ، آموزشی در رابطه با سنتز و خالص سازی ایده آل هستند .
  • کوره های ذوب : استفاده از آن ها به معنی ذوب امن نقره ، طلا ، مواد برنجی و دیگر فلزات بدون اثرات خطرناک بالقوه ی کوره های گاز یا ذوب شعله ، می باشد .

کوره آزمایشگاهی مایکروویو

کوره ی مایکروویو شکل دیگری از کوره آزمایشگاهی می باشد که استفاده از آن برای انجام پروتکل های تحقیقاتی دمایی می باشد . کوره آزمایشگاهی مایکروویو سیستمی را ارائه می دهند که باعث ترکیب عناصر گرما دهنده ی تابش آزاد با یک میدان مایکروویوی می شود . عناصر سنتی گرما دهنده ، گرم کردن مواد را از بیرون به داخل انجام می دهند ، که باعث می شود انرژی مایکروویو به صورت حجمی گرم شود . مزیت های اصلی آن ها شامل کارآمدی بالاتر انرژی ، گرم شدن سریع تر نمونه ، گرم شدن به شکل یک نواخت تر ، و ویژگی های بهبود یافته ی مواد می شود .

کوره آزمایشگاهی دما بالا

کوره های دما بالا شکل دیگری از کوره آزمایشگاهی می باشند که بر خلاف کوره های معمولی توانایی رسیدن به دماهای بالاتر بین 1400 تا 1800 درجه ی سانتیگراد را دارند . کوره های دما بالا به چندین شکل وجود دارند از جمله کوره های بی صدا و کوره های جعبه ای . یک کوره آزمایشگاهی دما بالا معمولا از عناصر گرما دهنده ای شکل یافته است که محل قرارگیری آن ها در هر دو طرف محفظه ی گرما دهنده می باشد تا ضامن خوبی برای یک نواختی حرارتی مناسب باشند . کاربرد های فرآیندی برای یک کوره ی دما بالا شامل تشکیل رسوب مواد دما بالا ، ذوب شیشه ، تست سرامیک ها در دمای بالا ، فرآیند های جوش و احتراق و فرآیند های متالوژی پودر می شود .

کوره آزمایشگاهی خاکستر ساز

کوره های خاکستر ساز در بعضی از مواقع می توانند به منظور مشخص سازی و اندازه گیری تغییر در وزن یک نمونه به دنبال عمل سوختن یک جزء یا بیشتر از یک جزء ، به کار گرفته شوند . یک کوره آزمایشگاهی خاکستر ساز از یک عنصر گرما دهنده تشکیل شده است که برای تبدیل به خاکستر کردن مواد داخل یک محفظه به کار گرفته می شود . معمولا می تواند دارای یک ترازوی وزنی به منظور اندازه گیری مواد قبل ، در طول و بعد از فرآیند خاکستر شدن باشد . کاربرد های بیشتر شامل خاکستر کردن برای آنالیز مواد غذا ، پلاستیک ها ، لاستیک ، زغال سنگ ، چربی های حیوانی و سوزاندن و حذف مواد برای پاک سازی می شوند .

کوره لوله ای آزمایشگاهی

کوره آزمایشگاهی لوله ای از کویل های گرما دهی که اطراف یک گودال استوانه ای می باشند تشکیل شده اند که در آن جا کنترل دما توسط یک ترموکوپل صورت می گیرد . یک کوره آزمایشگاهی لوله ای به شکل مدل های تک ناحیه ای یا چند ناحیه ای ، افقی / عمودی ، چرخشی و جداکننده ، وجود دارد . تعداد متعددی از کوره های لوله ای مجهز به دو یا بیشتر از دو ناحیه ی گرم کننده می باشند و قادر به تولید دماهایی تا 1800 درجه ی سانتیگراد می باشند . طراحی عمومی آن ها متغیر و براساس دمای فرآیند ، توان عملیاتی ، الزامات جوی ، مشخصه های مواد ، الزامات خنک کنندگی و غیره خواهد بود .

کوره آزمایشگاهی بی صدا

کوره آزمایشگاهی بی صدا عبارت از کوره ای می باشد که در گذشته داخل آن مواد مورد نظر از سوخت و تمامی محصولات احتراقی از جمله گاز ها و خاکستر بادی جدا می شدند . بعد از شکل گیری عناصر گرما دهنده ی الکتریکی دما بالا و برق رسانی گسترده در کشور های توسعه یافته ، طراحی کوره های بی صدای جدید سریعا به طراحی های الکتریکی تغییر یافت .

امروزه ، یک کوره آزمایشگاهی بی صدا ( معمولا ) یک آون نوع جعبه ای بار گذاری از جلو یا اجاقی برای کاربرد های دما بالا نظیر جوش شیشه ای ، ایجاد روکش های لعابی ، سرامیک ها و محکم سازی و برنجی کردن کالا ها می باشد .

استفاده از آن ها در تعداد زیادی از مجموعه های تحقیقاتی به عنوان مثال توسط شیمی دان ها برای مشخص سازی این که چه نسبتی از یک نمونه غیر فرار و غیر قابل تبدیل به خاکستر شدن است ، می باشد . تعدادی از آن ها کنترل های دیجیتالی دارای اینترفیس RS232 هستند و این اجازه را به کاربر می دهند تا 126 بخش را ، نظیر بالا و پایین آوردن ، غوطه ور ساختن ، سفت کردن و موارد متعدد بیشتری را برنامه ریزی کند . هم چنین به دنبال کسب پیشرفت های حاصل شده در مواد برای گرم کردن عناصر ، نظیر molybdenum disilicide حالا امکان تولید دما های کاری تا 1800 درجه سلسیوس را نیز دارد ، که باعث ساده سازی عملکرد های تخصصی متالوژیکی می شود .

اصطلاح کوره آزمایشگاهی بی صدا هم چنین ممکن است برای توصیف آون دیگری همانند اجاق نوع جعبه ای استفاده شود که ساخت آن نیز بر طبق همین اصول است و در بالا به آن اشاره شد ، ولی از یک لوله ی طویل ، پهن و کم عمق نازک استفاده می کند که در فرآیند ساخت رول به رول به کار گرفته می شود .

هر دو نوع کوره ای که در بالا به آن ها اشاره شد معمولا به واسطه ی هدایت ، انتقال یا تابش جسم سیاه از عناصر گرما دهنده ی مقاوم الکتریکی به دمای مطلوب می رسند ، در نتیجه ( معمولا ) خبری از احتراق در سیستم کنترل دما نمی باشد ، که همین امر سبب می شود نسبت به یک نواختی دما کنترل بیشتری وجود باشد و ضامن جدا سازی ماده ی گرما دیده از محصولات فرعی احتراق سوخت باشد .

لوازم جانبی کوره آزمایشگاهی

استفاده از از لوازم جانبی کوره آزمایشگاهی به منظور گسترش ظرفیت کوره آزمایشگاهی یا جایگزین کردن بخش های فرسوده یا آسیب دیده می باشد . یک سنسور دمای کوره ، اغلب اوقات یک ترموکوپل ، اغلب اوقات نقش انتقال دهنده دمای درون کوره آزمایشگاهی را به یک صفحه ی نمایش خارجی یا یک کنترل کننده ی کامپیوتری دارد تا تضمینی برای این باشد که نمونه ها در معرض دمای درستی قرار گرفته اند . از ترموکوپل در یک کنترل دمایی خارجی کوره آزمایشگاهی به منظور بررسی دمای داخلی کوره آزمایشگاهی استفاده می شود . کنترل های آنالوگ و دیجیتال امکان بررسی ، ثبت و تنظیم دما را ایجاد می سازند . سینی های آتش دان کوره آزمایشگاهی نقش حفاظتی عناصر گرما دهنده ی کف را در برابر اجزای فرو ریخته و دیگر ضایعات دارند ، و قفسه های کوره ظرفیت را بالا می برند . خصوصیاتی که باید هنگام گزینش لوازم جانبی کوره آزمایشگاهی در خاطر داشت شامل اندازه ی کوره آزمایشگاهی و ظرفیت ، مواد پردازشی ، طیف دمایی و سازگار پذیری می شود .

 

◄ درخواست خرید خود را در فرم زیر برای ما ارسال کنید ►


    در فرم زیر نام  ، ایمیل و شماره تماس خود همراه با نام محصول مورد نظرتان را ثبت کنید تا درخواست شما را به فروشندگان و ارائه کنندگان این محصول ارسال کنیم

     

    نام و نام خانودادگی شما (الزامی)

    آدرس ایمیل شما (الزامی)

    شماره تماس شما (الزامی)

    نام محصول مورد نظرتان (الزامی)

    پیام شما