هود آزمایشگاهی که با نام هود آزمایشگاهی شیمیایی نیز شناخته می شود دستگاه تهویه ی محلی است که طراحی آن به این علت بوده است تا باعث محدود کردن در معرض گذاری اپراتور آزمایشگاه با بخار ها ، غبار ها و دود های سمی و ذرات سمی شود و این کار را با محصور کردن و خارج سازی آن ها انجام می دهد . طراحی این هود ها به شکلی بوده است که به یک سیستم خروجی متصل شوند که هوا را از اتاق کشیده و به طور متداول در آزمایشگاه هایی استفاده می شوند که داخل آن ها در طول آزمایش ، تحقیق ، یا آموزش و هم چنین کاربرد های صنعتی ، مواد شیمیایی آزاد می شوند .

یک هود آزمایشگاهی یک ساختار بزرگ جعبه مانند به همراه 5 جناح با یک جناح باز ( یا جناحین ) دارد تا اجازه ی دسترسی به بخش درونی هود آزمایشگاهی به پرسنل آزمایشگاه داده شود ، که اغلب اوقات محل قرارگیری آن روی سطح محیط کار می باشد . هود آزمایشگاهی دارای یک پنل قابل جا به جایی شفاف می باشد تا کاربر این امکان را داشته باشد که با جا به جا کردن آن به سمت بالا یا پایین ، منفذ هود آزمایشگاهی را تنگ یا گشاد کند . اکثر هود ها مجهز به یک پنل کنترلی می باشند که جریان هوای کم یا بیش از حد زیاد در منفذ جلوی دستگاه هود آزمایشگاهی را هشدار می دهند ، یا به منظور خاموش یا روشن کردن فن خروجی آن مکانیسمی را فراهم می سازند . این هود آزمایشگاهی ممکن است دارای لامپ های داخلی با کاور های ضد بخار به منظور روشن کردن محیط باشید . دو نوع هود آزمایشگاهی اصلی وجود دارند یعنی بدون داکت یا داکت دار . هود آزمایشگاهی بدون داکت دارای یک فیلتر برای تمیز کردن هوا قبل از دوباره به جریان در آوردن آن داخل یک اتاق می باشد در حالی که هود آزمایشگاهی داکت دار تکیه بر یک سیستم فن دار دارد که هوا را به محیط بیرون از ساختمان به واسطه ی عملکرد داکت هدایت می کند .

جنس ساخت یک هود آزمایشگاهی می تواند از پلاستیک ، نظیر پلی پروپیلن ، یا فولاد روکش گذاری شده با پودر برای مقاومت به مواد شیمیایی باشد . پهنای آن ها معمولا در 5 دسته قرار می گیرد : 1000 میلی متر ، 1200 میلی متر ، 1500 میلی متر ، 1800 میلی متر و 2000 میلی متر . این هود آزمایشگاهی ممکن است عمق متفاوتی از 700 تا 900 میلی متر و وزنی از 1900 تا 2700 میلی متر داشته باشد . اغلب اوقات به منظور استفاده از هود آزمایشگاهی آن را به دیوار تکیه می دهند ، یا روی یک میز یا روی کف آزمایشگاه نصب می کنند . نسخه های آزمایشی این هود ها ممکن است جناحینی شفاف داشته باشند تا چندین دانشجو در زمان آنی بتوانند قادر به دیدن آزمایش ها باشند . استفاده از هود آزمایشگاهی در راستای محدود سازی در معرض گذاری با بخار ها ، غبار ها ، دود ها و ذرات سمی در آزمایشگاه های پزشکی ، صنعتی و تحقیقاتی و هم چنین مجموعه های آموزشی ، می باشد .

هود آزمایشگاهی لامینار

هود آزمایشگاهی لامینار یک ناحیه ی محصور شده است که طراحی آن به دلیل حفاظت پرسنل آزمایشگاهی و نمونه ها می باشد . هوا از بین یک فیلتر HEPA وارد شده ، که سبب حذف آلودگی و / یا ذرات سمی به صورتی می شود که یک جریان روان از هوا سپس به سمت کاربر هدایت شود . این هود ها در آزمایشگاه های پزشکی ، تحقیقاتی و داروشناسی به منظور سنجش و روش های توسعه ی دارو استفاده می شوند . این واحد ها می توانند به شکل ثابت یا پرتابل باشند ، ساخت آن ها از مواد گوناگونی همانند با فولاد ضد زنگ و آکریلیک و ابعاد آن ها متنوع باشد . گزینش یک هود آزمایشگاهی به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله بودجه ، فضای موجود ، کاربرد ، نوع فیلتر و نور مورد نیاز . به دنبال خصوصیاتی مانند مقاومت نسبت به مواد شیمیایی ، در قفل شونده ، قفسه های سیمی ، سرعت قابل تنظیم ، طراحی ارگونومیک ، امکانات دمنده و صدای کم باشید .

هود آزمایشگاهی PCR

هود آزمایشگاهی PCR عبارت است از فضای کاری که از سه سمت محصور شده است و فضایی را به منظور گسترش DNA و یا RNA فراهم می کند . استفاده از هود های PCR در آزمایشگاه های زیستی و ژنتیکی می باشد و در نتیجه هیچ نوع آلودگی در معرض نمونه قرار نمی گیرد . هود های PCR هیچ گونه گردش هوایی ندارند ، که این امر کمک به جلوگیری از آلودگی می کند ، و به منظور استریل کردن دارای لامپ های UV می باشند . هود PCR از نظر خصوصیات گوناگون می باشند از جمله ابعاد ، وجود یا عدم وجود فیلتر HEPA و این که آیا به منظور استریل سازی توسط UV تایمر دارند یا خیر ، در نتیجه پیش از خریداری نیاز های خود را در یاد داشته باشید .

کلاس 2 هود ایمنی زیستی نوع B2 / هود کشت بافت ( هود ایمنی زیستی )

برای اینکه افراد محقق در برای نمونه های بالقوه خطرناک محافظت شوند و نمونه ها از آلودگی ، هود های ایمنی زیستی کلاس 2 نوع B ساخته شده اند که عبارت می باشند از تهویه های محیط کاری که از سه جناح پوشیده هستند ، فشار مثبتی دارند و استفاده از آن ها در آزمایشگاه های میکروبیولوژی ، آزمایشگاه های سم شناسی ، و آزمایشگاه های تحقیقاتی که دارای پاتوژن ها و مواد شیمیایی سمی در محیط کاری هستند ، می باشد و در همان حین باعث محافظت نمونه ها در برابر آلوده شدن توسط محیط بیرون هود آزمایشگاهی ایمنی زیستی شده و می تواند شامل بافت ها و محیط های کشت سلولی باشد . هوایی که به داخل این نوع هود آزمایشگاهی کشیده می شود به درون یک فیلتر HEPA جذب شده و خارج شدن تمامی این هوا از طریق یک فیلتر HEPA دیگر انجام می شود ، به جای این که آن را دوباره به داخل هود به جریان در آورد یا به درون فضای آزمایشگاه خارج سازد .

کلاس 2 هود ایمنی زیستی نوع A2 / هود کشت بافت ( هود ایمنی زیستی )

یک هود آزمایشگاهی ایمنی زیستی کلاس 2 فضای کاری اندکی محصوری می باشد که به منظور حفاظت اپراتور ، محیط و مواد درون آن ساخته شده است . هود های ایمنی زیستی کلاس 2 دارای بخش های جلویی باز ، یک جریان لامینار عمودی هوا می باشند ، بنابراین هدایت هوای بیرون از بین یک فیلتر قبل از این که به درون آید ، صورت می گیرد ، و برای فیلتر کردن هوا از داخل قبل از این که به بیرون از هود آزمایشگاهی راه پیدا کند ، یک فیلتر HEPA نیز وجود دارد . استفاده از این هود ها در آزمایشگاه های میکروبیولوژی ، آزمایشگاه های داروشناسی ، و آزمایشگاه های تحقیقاتی سرطانی می باشد که حفاظت از باکتری ها ، ویروس ها و مواد مولد سرطان زا را در هود آزمایشگاهی در برابر آلودگی از محیط بیرون بر عهده دارند . 4 نوع از هود های ایمنی زیستی کلاس 2 وجود دارد ، A ، B1 ،B2 و B3 . هر کدام پیش نیاز های متفاوتی دارند و به این منظور می باشند که چگونه تهویه ی هوا باید به بیرون از ساختمان انجام شود .

کلاس 2 هود ایمنی زیستی نوع B1 / هود کشت بافت ( هود ایمنی زیستی )

طراحی کلاس 2 هود آزمایشگاهی ایمنی زیستی نوع B1 برای محافظت محققین در برابر نمونه های بالقوه خطرناک ، و نمونه ها از آلودگی بوده است . این محیط های کاری تهویه کننده در سه طرف بسته می باشند ، فشار مثبتی دارند و استفاده از آن ها در آزمایشگاه های میکروبیولوژی ، آزمایشگاه های سم شناسی و آزمایشگاه های تحقیقاتی می باشد . این واحد ها درون محیط کار حاوی پاتوژن ها و مواد شیمیایی سمی هستند و در همان حین نقش حفاظت از نمونه ها در برابر آلودگی محیطی را بر عهده دارند . هوای به درون کشیده در یک سرعت ریزش حداقل 100 ft در هر دقیقه به درون یک فیلتر HEPA هدایت می شود و سپس تمامی هوا توسط فیلتر HEPA دیگری خارج می شود . 40% هوا دوباره به جریان در آورده می شود و 60% دیگر به سمت خارج هود آزمایشگاهی هدایت می شود . هنگام خریداری فضای موجود ، بودجه و پیش نیاز هایی مانند مانیتور های فشار و آلارم های راه دور را مد نظر داشته باشید .

هود ایمنی زیستی / هود ایمنی زیستی کلاس 1

یک هود آزمایشگاهی ایمنی زیستی کلاس 1 یک فضای کاری اندکی محصور است که برای حفاظت اپراتور و محیط از آلودگی ساخته شده است . استفاده از هود های ایمنی زیستی کلاس 1 در آزمایشگاه های میکروبیولوژی ، در تحقیقات دارو شناسی و توسعه ی دارو ، و در آزمایشگاه های تحقیقاتی سرطان به منظور حفاظت محیط از باکتری ها ، ویروس و عوامل سرطان زا می باشد . این مدل هود ها دارای یک منفذ باز برای دسترسی به مواد درون آن ، فشار منفی هوا برای کشیدن هوا از بیرون هود آزمایشگاهی ، و یک فیلتر HEPA می باشند که هوای داخل هود آزمایشگاهی از بین آن پیش از برگشتن به داخل آزمایشگاه یا تهویه شدن به سمت بیرون ، به منظور حذف آلاینده ها ، هدایت می شود .

 

 

◄ درخواست خرید خود را در فرم زیر برای ما ارسال کنید ►


    در فرم زیر نام  ، ایمیل و شماره تماس خود همراه با نام محصول مورد نظرتان را ثبت کنید تا درخواست شما را به فروشندگان و ارائه کنندگان این محصول ارسال کنیم

     

    نام و نام خانودادگی شما (الزامی)

    آدرس ایمیل شما (الزامی)

    شماره تماس شما (الزامی)

    نام محصول مورد نظرتان (الزامی)

    پیام شما