در آزمایشگاه حمام آزمایشگاهی یا بن ماری جزو لوازم جانبی به شمار می روند که در کاربرد های آزمایشگاهی و تحقیقاتی به منظور گرما دادن ، گداختن ، خنک کردن و حفظ یک محیط پیوسته در رابطه با نمونه های حساس به دما ، به عنوان مثال تحقیقات داروشناسی ، و آزمایش DNA و خون ، استفاده می شوند . یک حمام آزمایشگاهی ممکن است هم امکان خنک کنندگی و هم گرم کردن را داشته باشد . داخل یک حمام آزمایشگاهی گرما دیده یا سرد شده نمونه ها به حالت غوطه ور قرار می گیرند و گرد یا سرد شدن آن ها از تمامی جوانح صورت می گیرد که همین عامل سبب می شود نمونه های حساس در برابر تماس مستقیم با عنصر گرم کننده محافظت شوند . یک حمام آزمایشگاهی در حال گردش با به گردش در آوردن مایع حمام این محافظت را توسعه داده و جلوی نوسانات دمایی را می گیرد . با آن که برای پر کردن بن ماری از آب استفاده می شود ، ولی گاهی اوقات نیاز به سایر مایعات از جمله سیلیکون ، اتیلن گلیکول و معرف های کنترل جلبک ها می باشد .

حمام آزمایشگاهی

استفاده از حمام آزمایشگاهی در بحث پردازش غذا ، متالوژی ، تحقیقات زیستی و صنعت داروشناسی برای گرما دادن یا خنک کردن غیر مستقیم نمونه ها می باشد . حمام آزمایشگاهی آنالوگ یک صفحه ی مدرج و یک ترمومتر مجزا به منظور کنترل و بررسی دمای بن ماری دارد . نوع دیجیتالی حمام آزمایشگاهی یک ترمومتر یکپارچه در اختیار دارد و در نتیجه نسبت به کنترل دما دقیق تر عمل می کند . مایع استانداردی که به کار گرفته می شود آب است ولی گاهی اوقات بایستی از سایر مایعات مانند گلیکول ، روغن ، معرف های کنترل جلبک ها ، یا ترکیبی از این مواد استفاده کرد .

حمام آزمایشگاهی به منظور گرم کردن نمونه ها ، گداختن نمونه های حساس و انجام مطالعات هورمونی و ژنتیکی به کار گرفته می شود در حالی که نمونه هایی هم وجود دارند که با خنک سازی سبب حذف گرما از نمونه ها شده و باعث حفظ آن ها در یک دمای امن می شوند . تعدادی از انواع حمام آزمایشگاهی دارای خصوصیات هم خنک کنندگی و هم گرم کردن می باشند . یک حمام آزمایشگاهی سیرکولاسیون نیز یک محیط سرد یا گرم شدنی کنترل شده دارد که به واسطه ی به جریان انداختن مایع بن ماری مانع رخ دادن نوسانات دمایی می شود . یک بن ماری غلیان که نام دیگر آن حمام آزمایشگاهی دما بالا می باشد ، تا دمایی برابر با 250 درجه ی سانتیگراد می رسد و به طوری کلی به منظور تست غذا و نوشیدنی ها و استخراج DNA به کار گرفته می شود .

اتاقک های حمام آزمایشگاهی دارای صفات مختلفی می باشند شامل ظرفیت ، اتاقک های تک یا دوتایی ، عمق ، نوع درپوش و مواد ساخت . حمام آزمایشگاهی که چند اتاقک دارد معمولا دارای کنترل مستقل دمایی می باشد تا بتوان چند نمونه را هم زمان با استفاده از شرایط فردی مشخص شده تحت پردازش قرار داد . اتاقک های کم عمق برای نمونه های کوچکتر ، مانند لوله های آزمایش و فلاسک های کوچک استفاده می شود ، در حالی که اتاقک های عمیق برای نمونه های با اندازه ی بزرگتر یا بشرها طراحی شده اند . جنس درپوش های حمام آزمایشگاهی معمولا از فولاد ضد زنگ یا پلاستیک شفاف می باشد . درپوش های فولاد ضد زنگی به منظور استفاده در دما های بالاتر مناسب می باشند ، در حالی که به دنبال استفاده از درپوش های شفاف کاربر این امکان را دارد که بدون نیاز به باز کردن در حمام آزمایشگاهی محتویات داخل آن را مورد بررسی قرار دهد . در پوش های سه گوش یا نوک تیز اجازه می دهند که ظروف نمونه بلندتری روی حمام آزمایشگاهی قرار گیرند . جنس اکثر اتاقک ها از فولاد ضد زنگ می باشد ، که می تواند استریل شده یا مقاوم به خوردگی و مواد شیمیایی باشد . خصوصیاتی که هنگام خرید حمام آزمایشگاهی باید در خاطر داشت شامل ظرفیت ، محدوده ی دمایی ، کنترل آنالوگ یا دیجیتال ، درپوش ، ظرفیت اتاقک و مواد ، ترموستات محدود بالا برای جلوگیری از بیش از حد گرم شدن ، بخش خارجی که برای دست زدن خنک باشد ، و پیش نیاز های منبع برق ، می شود .

حمام سیرکولاسیون

به منظور حفظ نمونه در دمایی ثابت در کاربرد های تحقیقاتی و آزمایشگاهی از حمام های سیرکولاسیون استفاده می شود . یک حمام های سیرکولاسیون امکان استفاده برای گرم یا خنک کردن نمونه را دارد و بعضی از نمونه ها هر دو قابلیت را در اختیار دارند . از آن ها به منظور گرم کردن یا گداختن نمونه ها استفاده می شود و به کارگیری نوع خنک کننده به منظور حذف گرما از نمونه ها و حفظ در یک دمای امن می باشد . خصوصیاتی که بایستی هنگام خرید یک حمام های سیرکولاسیون در خاطر داشت شامل ظرفیت ، ابعاد حمام و فضای موجود ، محدوده ی دمایی و الزامات منبع برق می شود . از بین تولید کننده های ظرفیت ، ابعاد حمام و فضای موجود ، محدوده ی دمایی و الزامات منبع برق می توان کمپانی Polyscience را نام برد .

لوازم حمام آزمایشگاهی

از لوازم جانبی برای گسترش امکانات و قابلیت های بن ماری و حمام های سیرکولاسیون استفاده می شود . با آن که حمام ها معمولا با آب شیر یا آب مقطر پر می شوند ، ولی گاهی اوقات استفاده از سایر مایعات همانند با سیلیکون مایع ، اتیلن گلیکول و معرف های کنترل جلبک ها نیز دیده شده است . بعضی اوقات یک رک یا قفسه حمام آزمایشگاهی به منظور نگه داشتن فلاسک ها ، لوله های آزمایش یا دیگر ظروف نگه دارنده ی نمونه که اغلب اوقات در حمام مورد پردازش قرار می گیرند ، سفارشی می شوند . می توان از یک پلیت ارزیابی برای نگه داشتن چندین نمونه ی کوچک استفاده کرد تا تضمینی برای آزمایش مداوم آن ها باشد . درپوش های حمام آزمایشگاهی مواد ، ساخت و اشکالی گوناگون دارند . یک درپوش سه گوش اجازه به رفتن بخار به زیر درپوش به سمت جناحین حمام آزمایشگاهی می دهد تا خطر آلودگی کاسته شود و درپوش های شفاف این اجازه را به اپراتور می دهند که محتویات درون حمام را بدون نیاز به باز کردن در حمام مشاهده کنند . امکان استفاده از گلوله های پلی پروپیلنی نیز به منظور یک درپوش وجود دارد تا فرد این اجازه را داشته باشد برای نمونه ها ظروف بلندتری را انتخاب کند .

حمام آزمایشگاهی شیکر دار

حمام آزمایشگاهی شیکر دار به منظور گداختن ، گرما دادن ، مخلوط کردن و هم زدن نمونه ها ایده آل می باشد . تعدادی از کاربرد ها شامل هیبریداسیون ، کشت باکتری و ارزیابی های زیستی مولکولی می شوند . ظرفیت ها می توانند مختلف باشند از مدل های کوچک رومیزی گرفته تا مدل های اندازه بزرگ صنعتی . جنس محیط داخل حمام آزمایشگاهی شیکر دار بایستی به علت رعایت مسائل بهداشتی و دوام پذیری از فولاد ضد زنگ باشد . اکثر مدل ها دارای یک مکانیسم هم زدن مغناطیسی می باشند . عمل شیکر ممکن است خطی یا دایره ای با یک سرعت قابل تغییر باشد . تعدادی از خصوصیاتی که به هنگام خرید باید مد نظر داشت شامل یکپارچگی و طیف دمایی ، صفحه ی نمایش ، قابلیت برنامه ریزی ، کیفیت ساخت ، شاخص سطح پایین آب و پلتفرم های موجود برای سفارشی سازی می شوند .

 

◄ درخواست خرید خود را در فرم زیر برای ما ارسال کنید ►


    در فرم زیر نام  ، ایمیل و شماره تماس خود همراه با نام محصول مورد نظرتان را ثبت کنید تا درخواست شما را به فروشندگان و ارائه کنندگان این محصول ارسال کنیم

     

    نام و نام خانودادگی شما (الزامی)

    آدرس ایمیل شما (الزامی)

    شماره تماس شما (الزامی)

    نام محصول مورد نظرتان (الزامی)

    پیام شما