انکوباتور
انکوباتور | خرید انکوباتور | فروش انکوباتور
ژانویه 31, 2016

اتوکلاو | خرید اتوکلاو | فروش اتوکلاو

اتوکلاو

اتوکلاو دستگاهی است که از فشار بالای بخار به منظور استریل کردن ابزار دندان پزشکی و پزشکی ، شیشه آلات و تجهیزات آزمایشگاهی ، مایعات ، ضایعات زیستی و سایر موارد استفاده می کند . عمل استریل سازی سبب نابود شدن هاگ ها ، باکتری ها ، ویروس ها و قارچ ها می شود و این کار با در معرض قرار دادن آن ها تا دمایی برابر با 134 درجه ی سانتیگراد به مدت 4 دقیقه ، یا 121 درجه ی سانتیگراد به مدت 15 دقیقه یا بیشتر صورت می گیرد . به کارگیری بخار با فشار بالا تضمینی برای این است که تمامی سطح یک شیء مستقیما در تماس با گرما قرار داده می شود . استفاده از اتوکلاو ها در کاربرد های ساختمامی در راستای بهبود بخشیدن وضعیت مواد کامپوزیت نیز می تواند دیده شود .
طبقه بندی یک اتوکلاو بر پایه ی شیوه ی پاک سازی هوا از محفظه انجام می شود . اتوکلاو های جاذبه یا جا به جایی مکان به سمت پایین ، به شکل منفعل هوا را از بخش انتهایی محفظه حذف کرده و این عمل به نحوی صورت می گیرد که به بالای محفظه تزریق بخار انجام شود . اتوکلاو های جا به جایی جاذبه برای مواد غیر متخلخل و پوشانده نشده به نسبت سایرین بیشتر به کار گرفته می شوند . اتوکلاو های خلاء از پمپ خلاء به منظور حذف تمامی هوا از محفظه قبل از ورود بخار ، استفاده می کنند که سبب می شود بخار به شکل کامل تر و موثرتری در جریان باشد . از آن ها برای مواد غیر متخلخل و متخلخل استفاده می شود و تعدادی از آن ها امکان استریل کردن ابزار پوشانده شده را فراهم می کنند . قرار دادن یک ابزار در کیسه اتوکلاو قبل از عمل استریل کردن اجازه به استریل ماندن ابزار بعد از قرارگیری در اتوکلاو تا مدت 6 ماه می دهد . برای آیتم های حجیم همانند با لباس و ملافه و به منظور پردازش دسته های آیتم های کوچکتر از کیسه های بزرگتر استفاده می شود . نوار اتوکلاو حساس به گرما اغلب اوقات در کار های بزرگ به کار گرفته می شود که بعد از انجام عمل استریل سازی سیاه شده که دلالت بر طی کردن کامل فرآیند های لازم از سوی آیتم ها دارد .
با آن که اتوکلاو ها از بخاری با فشار بالا استفاده می کنند که امکان نفوذ به سطوح متخلخل و به داخل تو رفتگی هایی که با نور قابل دسترسی نیست را دارد ، یک استریل کننده ی UV از نور ماورای بنفش ( UV ) به منظور استریل کردن آیتم های غیر متخلخل و خالص سازی غذا ، هوا ، و آب استفاده می کند . استفاده از آن ها به طور متداول به منظور استریل کردن ابزار در مراکز پزشکی ، سالن های آرایشی ، و صنعت تاتو و برای کاهش جلبک های تولید کننده باکتری در برکه ها ، آکواریوم ها ، و تجهیزات تصفیه آب دیده می شود . هنگام گزینش یک اتوکلاو مواردی را بایستی مد نظر داشت شامل ظرفیت مورد نیاز ، فضای موجود ، زمان چرخش ، و گزینه هایی نظیر یک پرینتر برای مستند سازی اعمال خوب آزمایشگاهی ( GLP ) .

انواع اتوکلاو ها جایگزینی به سمت پایین

نام دیگر این نوع اتوکلاو یک واحد تغییر مکان به سمت پایین جاذبه ای است . دلیل این نام گذاری روش حذف هوا از محفظه ی استریل سازی می باشد . یک عنصر گرم کننده در مخزنی از آب شناور شده که هنگام گرم شدن به بخار تبدیل می شود . از آن جایی که بخار از هوا سبک تر می باشد ، هوای موجود در محفظه استریل سازی را مجبور می سازد به سمت پایین جا به جا و از طریق حفره ی زیرین خارج شود . هنگامی که در محفظه ی استریل سازی هوا به مقدار کافی موجود باشد ، بسته شدن این حفره به صورت خودکار انجام می شود و این امر به معنی آغاز فرآیند استریل سازی می باشد .

جایگزینی فشار مثبت

یک اتوکلاو تغییر مکان فشار مثبت در مقایسه با مدل تغییر مکان به سمت پایین یک پیشرفت محسوب می شود . بخار در یک ثانیه شکل گرفته ، محفظه جدا و حفظ بخار تا مقداری لازم انجام می شود تا باعث تغییر مکان تمامی هوایی شود که در محفظه ی استریل سازی جمع شده است . سپس بخار در درون محفظه ی استریل سازی به شکل انفجاری آزاد شده و باعث خارج شدن هوا از حفره ی زیرین و شروع فرآیند استریل سازی می شود . چنین چیزی باعث یک تغییر مکان دقیق تر هوا در مقایسه با مدل جا به جایی به سمت پایین می شود .

جایگزینی فشار منفی

یک اتوکلاو تغییر مکان فشار منفی از دقیق ترین انواع اتوکلاو به شمار می رود . هنگامی که در محفظه ی استریل سازی بسته می شود ، یک پمپ خلاء باعث حذف شدن هوا می شود . بخار در یک ثانیه ایجاد شده و محفظه جدا می شود . زمانی که به طور کامل از داخل محفظه استریل سازی هوا حذف شد ، سپس بخار درون محفظه ی استریل سازی به مانند مدل تغییر مکان فشار مثبت آزاد می شود . مدل تغییر مکان فشار منفی قادر به دست آوردن ” سطح اطمینان استریل سازی ” ( SAL ) می باشد ، ولی قیمت این مدل می تواند بیشتر و خود دستگاه بزرگ باشد .

اوتوکلاو سه بار خلاء

یک اتوکلاو سه بار خلاء عملکردی مشابه با مدل جایگزینی فشار منفی دارد که در آن وجود یک پمپ خلاء به منظور حذف هوا از محفظه ی استریل سازی و ایجاد بخار در یک ثانیه ، در نتیجه جدا سازی محفظه ، به چشم می خورد . شروع این فرآیند به واسطه ی حذف هوا توسط پمپ خلاء می باشد . تکرار این عمل سه مرتبه می باشد و در نتیجه نام این اتوکلاو ” سه بار خلاء ” می باشد . این نوع اتوکلاو مناسب انواع ابزار است و سازگاری و تنوع آن بسیار می باشد .

نوع ” N ” در مقایسه با نوع ” B “

دسته بندی هر اتوکلاو را می شود بر حسب یک واحد نوع ” N ” یا واحد نوع ” B ” انجام داد . در واحد های نوع ” N ” به منظور حذف هوا از محفظه ی استریل سازی از خلاء استفاده نمی شود . در صورتی که در واحد های نوع ” B ” نقش این کار بر عهده ی پمپ خلاء می باشد . تفاوت در عمل به معنای این است که اتوکلاو های نوع ” N ” در رابطه با ابزار پوشانده نشده و جامد مناسب می باشند . اتوکلاو های نوع ” B ” را می شود از طرف دیگر برای ابزار تو خالی و پوشانده شده استفاده کرد که به معنای این می باشد که یک تکه از تجهیزات را برای به کار گیری در آینده حالا استریل کرد .

 

◄ درخواست خرید خود را در فرم زیر برای ما ارسال کنید ►


    در فرم زیر نام  ، ایمیل و شماره تماس خود همراه با نام محصول مورد نظرتان را ثبت کنید تا درخواست شما را به فروشندگان و ارائه کنندگان این محصول ارسال کنیم

     

    نام و نام خانودادگی شما (الزامی)

    آدرس ایمیل شما (الزامی)

    شماره تماس شما (الزامی)

    نام محصول مورد نظرتان (الزامی)

    پیام شما