هدف استفاده از انکوباتور ها و لوازم جانبی آن ها در آزمایشگاه به منظور اهداف گرما دادن و خشک کردن از جمله کار های زیست سلولی ، تحقیقات داروشناسی ، کشت سلول می باشد . با آن که یک انکوباتور عمومی انعطاف پذیر ترین شکل انکوباتور است و امکان استفاده از آن برای اکثر اهداف مورد نظر وجود دارد ، ولی به دنبال استفاده از انکوباتور های CO2 امکان کنترل بیشتری نسبت به دما ، ph و رطوبت وجود دارد و اساسا استفاده از آن ها به منظور کشت بافت یا سلول می باشد . انکوباتورهای هیبریداسیون از یک میله ی گردان به منظور فراهم سازی حرکت و چرخش دائم لازم برای ممانعت از خشک شدن غشاء های هیبریداسیون در طول انکوباسیون استفاده می کنند . لوازم جانبی آن ها شامل بطری های مخصوصی می شود که به منظور فرآیند های انکوباسیون به کار گرفته شده و در راستای افزایش ظرفیت نیز استفاده می شوند .

انواع انکوباتور

انکوباتور عمومی

انکوباتور عمومی که اغلب اوقات انکوباتور آزمایشگاهی نیز نامیده می شود در محدوده ی گسترده ای از موارد کاربردی از جمله گرما دادن و خشک کردن مواد ، کشت سلولی ، مطالعات هماتولوژیکی و ارزیابی های پایداری داروشناسی استفاده می شود . یک مدل رو میزی انکوباتور کوچکی با کمتر از 2 پایه ی مکعبی فضای قابل استفاده است و هنگامی به کار گرفته می شود که نیاز به بررسی مداوم فرآیند ها وجود دارد یا باید به آن ها مدام دسترسی داشت . یک مینی انکوباتور اغلب اوقات ظرفیتی کمتر از یک پای مکعبی دارد و ساختار آن به نسبت سایر مدل های رو میزی کوچکتر می باشد . انواع عمومی آنالوگ آن یک دستگیره دارند که به منظور کنترل دما چرخانده شده و به همراه آن یک ترمومتر نیز برای نظارت بر دما وجود دارد ، در حالی که مدل های دیجیتال تنظیمات دمایی دقیق تری را فراهم ساخته و برای نظارت بر دما دارای ترموستات دیجیتال می باشند . تعدادی از مدل ها نیز برای دیدن محتوا بدون نیاز به باز کردن در آن دارای پنجره به همراه هم زن هایی برای ممانعت از جدا سازی محلول ها می باشند .

انکوباتور یخچالدار

طراحی انکوباتور یخچالدار آزمایشگاهی به منظور ثابت نگه داشتن دمای محتوا می باشد . از این نوع انکوباتور در آزمایشگاه های دارو سازی برای ذخیره سازی دارو ها و توسط آزمایشگاه های زیست مولکولی ، زیست سلولی و آزمایشگاه های زیست گیاهی برای کشت های قارچی ، بافتی ، گیاهی و سلولی استفاده می شود چون آن ها می توانند نمونه ها را در دمای ایده آل برای یا ارتقاء رشد و یا توقف رشد حفظ کنند .

تفاوت در انکوباتورهای آزمایشگاهی بر اساس فضایی که اشغال می کنند ، ظرفیت ذخیره سازی ، طیف دمایی و داشتن آلارم در هنگام به هم ریختن تنظیمات یا نداشتن آن ، می باشد . تعدادی از ان ها در خود نیز شیکر دارند که شیکر انکوباتور یخچالدار نامیده می شوند . شیکر انکوباتور ها ممکن است قابل تنظیم ، زمان بندی شده یا نشده و یا دارای آلارم یا فاقد آن باشند .

شیکر انکوباتور

استفاده از آن ها به منظور فراهم سازی برای فراهم سازی شرایط بهینه برای رشد سلول ، بعضی از انواع آشفتگی یا هم زدن برای جا دادن اکسیژن و یک نواخت کردن توزیع مواد غذایی در سراسر محیط کشت امری لازم است . گاهی اوقات این عمل به واسطه ی قرار دادن یک شیکر مجزا داخل آن انجام می شود ولی شیکر انکوباتور ها این اعمال را در قالب یک ساختار موثر و راحت تر انجام می دهند . از این نوع شیکر می شود برای رشد تقریبا هر نوع سلولی از جمله محیط های کشت باکتری ، محیط های کشت بافتی و مخمر استفاده کرد . ساختار متنوع شیکر های آن ها به اشکال گوناگون می باشد از جمله سیستم های جمع و جور و کوچک رو میزی تا واحد هایی با ظرفیت زیاد که بر روی کف زمین نصب می شوند و اندازه ای آن ها همانند با یک فریز بزرگ است . خصوصیاتی که باید هنگام خرید آن ها در ذهن داشت شامل قابلیت برنامه ریزی ، کنترل های روشن سازی ، سرعت قابل تنظیم ( PRM ) ، یکنواختی دما و بخش های داخلی ساخته شده از فولاد ضد زنگ می باشد .

انکوباتور co2

استفاده از این نوع یعنی انکوباتور Co2 در کشت سلولی به منظور انجام تحقیقات داروشناسی و پزشکی می باشد یعنی حوزه هایی که کنترل بر رطوبت ، pH و دما در آن ها اهمیت دارد . این نوع انکوباتور با به کار گیری یکی از سه مکانیسم گرم می شود . انکوباتور CO2 های پوشانده شده با هوا یک لایه ی گرم شده از هوا در دیواره های محفظه فراهم می سازند تا دیگر نیاز به فن های داخلی به منظور ممانعت از خشک شدن نمونه ها نباشد . انواع پوشانده شده با آب توسط جایگزینی محفظه ی هوا با یک محفظه ی آب باعث پایداری دمایی می شوند . انکوباتورهای CO2 گرما مستقیم ، از تمامی جهات گرما را بیرون می دهند تا در تمامی بخش های محفظه دما به صورت یکنواخت باشند . بعضی از شکل های دیجیتال این نوع دارای امکانات خروجی داده ، آلارم هایی که به دنبال تغییر در شرایط محیطی به صدا در می آیند ، قفل هایی به منظور جلوگیری از دسترسی افراد غیر مسئول و فیلتر هایی برای محافظت نمونه ها از آلوده کننده ها ، می باشند . هنگام خریداری این انواع باید مواردی را مد نظر گرفت از جمله روش روش انکوباسیون و به کار گیری انکوباتور ، ظرفیت ، طراحی و فضای موجود ، مکانیسم های امنیتی ، و دسترسی به منبع برق .

انکوباتور هیبریداسیون

این نوع انکوباتور که اغلب اوقات آون هیبریداسیون نیز نامیده می شود در مجموعه های پزشکی ، تحقیقاتی ، آزمایشگاهی به منظور انجام آنالیز DNA ، پروتکل های خشک کردن ، شستشو و هیبریداسیون پروتئین و اسید نوکلئیک استفاده می شود . آون های هیبریداسیون به نسبت انکوباتور های نصب شده روی زمین دارای ظرفیت کوچکتری می باشند . این نوع انکوباتور ها می توانند برای انجام کار هایی نظیر خشک کردن و شستشو میله ای گردان ، قفسه هایی برای سینی ها یا نمونه های بزرگ تر ، هم زن هایی برای جلوگیری از جدا سازی نمونه ها ، یا ترکیبی از این موارد داشته باشند . هنگام گزینش این نوع ویژگی هایی که باید در نظر داشت شامل ظرفیت ، طراحی ، فضای موجود ، اندازه و نوع نمونه و قفسه ی انطباقی برای پیکر بندی میله ی گردان و منبع برق می شود .

لوازم انکوباتور

استفاده از این لوازم به منظور افزایش ظرفیت و قابلیت عملکردی انکوباتور های عمومی ، هیبریداسیون یا CO2می باشد . نقش قفسه ها و طبقه ها در کمک کردن به افزایش فضای موجود می باشد و نوع آن ها می تواند سیمی ، منگنه شده یا نشده باشد و از فولاد ضد زنگ یا مس ساخته شده باشند . نقش کشو ها محافظت از نمونه ها در برابر تغییرات ناگهانی دما به هنگام باز شدن در انکوباتور می باشد و اجازه ی مرتب کردن نمونه ها را به اپراتور می دهند . لوله های هیبریداسیون به منظور نگه داشتن نمونه ها یا گونه ها روی میله ی گردان در انکوباتور ها استفاده می شوند . بر طبق ظرفیت میله ی گردان باید اندازه ی لوله ها انتخاب شود . زمان خریداری این لوازم باید یک سری دیگر از موارد را مد نظر داشت شامل ابعاد درون انکوباتور ، ساختار مواد ، لوله یا اندازه ی میله ی گردان و ظرفیت ، و قفسه ، طبقه یا پیش نیاز های مرتبط با کشو .

 

◄ درخواست خرید خود را در فرم زیر برای ما ارسال کنید ►


    در فرم زیر نام  ، ایمیل و شماره تماس خود همراه با نام محصول مورد نظرتان را ثبت کنید تا درخواست شما را به فروشندگان و ارائه کنندگان این محصول ارسال کنیم

     

    نام و نام خانودادگی شما (الزامی)

    آدرس ایمیل شما (الزامی)

    شماره تماس شما (الزامی)

    نام محصول مورد نظرتان (الزامی)

    پیام شما