استفاده از آون آزمایشگاهی یا فور آزمایشگاهی که بعضی از اوقات با عنوان آون گرما دهی شناخته می شود در حوزه های جرم شناسی ، متالوژیکی ، آزمایشگاهی و تحقیقاتی کاربرد دارد . آون آزمایشگاهی معمولا به سه شکل می باشد . یک آون آزمایشگاهی انتقال وزنی در رابطه با موارد عمومی نظیر خشک کردن ، استریل کردن و گرما دادن به کار گرفته می شود . جریان هوای کم شده در بعضی از مدل ها به این آون ها اجازه می دهد که برای آیتم های دارای وزن کم از جمله فیلم و پودر استفاده شوند . یک آون خلاء آزمایشگاهی از یک پمپ خلاء برای مواد حساس به گرما ، آب کاری کردن ، خشک کردن منسوجات استفاده می کند . یک ترمال سایکلر به منظور تقویت DNA با استفاده از واکنش زنجیره پلیمراز ( PCR ) در علوم جرم شناسی و تحقیقاتی استفاده می شود . نقشی که لوازم جانبی آون آزمایشگاهی دارند می تواند در رابطه با توسعه یا کامل سازی یک فرآیند باشد . مواردی که باید زمان انتخاب یک آون آزمایشگاهی در نظر داشت شامل هدف ، نوع مواد تحت پردازش و ظرفیت آون آزمایشگاهی می شود .

آون آزمایشگاهی خشک کن

آون آزمایشگاهی خشک کن در رابطه با اهداف عمومی خشک کردن ، استریل کردن و گرما دهی استفاده میشود . شیوه ی عمل به واسطه ی حذف هوای سرد تر از بخش انتهایی آون آزمایشگاهی به دنبال گرم شدن هوای داخل محفظه می باشد . در حین این که بعضی از افراد برای به جریان انداختن هوا از فن استفاده می کنند ، اکثر آون های خشک کن به منظور حذف هوای خنک تر از جاذبه استفاده می کنند . جریان کاهش یافته ی هوا داخل محفظه سبب می شود که این آون ها برای گرما دهی و فراهم سازی آیتم های دارای وزن سبک مانند پودر ها ، مهره ها و فیلم ها کاربردی باشند و به نسبت سایر آون ها امکان گرم شدن بیش از حد آن ها وجود دارد که همین عامل سبب می شود که استفاده از آن ها در رابطه با کار های ظریف که باید دما در سراسر محفظه پایدار باشد ، کمتر باشد . خصوصیاتی که زمان خریداری یک آون خشک کن آزمایشگاهی باید در نظر داشت شامل وزن و اندازه ی نمونه ، طراحی آون آزمایشگاهی و فضای موجود و نزدیک به و نوع منبع برق موجود می شود .

آون خلاء

آون خلاء آزمایشگاهی که اغلب اوقات نام آون خشک کن خلاء نیز به آن داده می شود به منظور خشک کردن یا گرما دادن مواد به کار برده می شود . یک آون آزمایشگاهی خلاء به منظور کاستن فشار جوی موجود در محفظه از پمپ خلاء استفاده می کند . به علت این که نقطه ی جوش یک مایع در خلاء کاسته می شود ، آون های خلاء اغلب اوقات برای خشک کردن مواد حساس به گرما به کار گرفته می شوند . آون های خلاء در مطالعات آب کاری کردن ، انجام مطالعات LOD ، نگه داری در جای خشک و خشک کردن کاغذ ، کتاب ها و دیگر منسوجات نیز استفاده می شوند . سایر امتیاز های استفاده از یک آون آزمایشگاهی خلاء شامل خشک کردن سریع می شود . با آن که یک آون آزمایشگاهی خلاء برای تولید خلاء نیاز به یک پمپ خلاء جداگانه دارد ، از بعضی از آون ها می شود به عنوان آون های سنتی مستقل از پمپ استفاده کرد .

آون های خلاء به منظور گرم کردن محفظه از دو روش استفاده می کند : گرما دهی پوششی و گرما دهی از طاقچه . در محفظه های گرما دیده به صورت پوششی ، عناصر گرما دهی در طرفین ، بالا و پایین محفظه قرار داده شده اند که این امر اجازه به گرم شدن کل محفظه و استفاده از آن می دهد . در محفظه های طاقچه گرما دیده ، سیم پیچ ( کویل ) گرما دهی در طاقچه قرار دارد که همین امر باعث می شود که مواد مستقیما در تماس با منبع گرمایی باشند . واحد های گرما دهی از طاقچه در رابطه با رک های نمونه های و بخش های کوچکتر استفاده می شوند . اکثر آون های خلاء گرما دهی به صورت پوششی در دمایی تا 200 درجه ی سانتیگراد عمل می کنند ، در حالی که مدل دیگر عملکردی تا دمایی تا 300 درجه ی سانتیگراد دارد .

آون های خلاء آنالوگ کلید های کنترلی صفحه ی چرخشی دارند . مدل های دیجیتالی به نسبت نوع آنالوگ دقت بالاتری دارند . خصوصیات دیجیتالی که حاضر می باشند از جمله واحد های کنترل شده توسط میکرو پردازنده ها می باشد که این اجازه را به اپراتور می دهد که به صورت مستقل دما را در فشار جو تنظیم کنند ، یا دارای اینترفیس های کامپیوتری و گزارش دهی داده می باشند که یک نوع اطمینان کیفی به دست داده و حفظ بلند مدت موارد ثبت شده را قادر می سازند ، یا قفل های دیجیتالی که جلوی دسترسی افراد فاقد صلاحیت یا دسترسی تصادفی به محفظه ی در حال کار را گرفته و از طرف دیگر این امکان وجود دارد که قابلیت های برنامه ریزی وجود داشته باشند تا گروه های گوناگونی از مواد در شرایط مشابهی قرار بگیرند .

خصوصیاتی که زمان گزینش یک آون آزمایشگاهی خلاء باید در نظر داشت شامل ظرفیت ، طراحی و فضای موجود ، حفاظت در برابر انفجار از داخل ، ویژگی های امنیتی به دنبال بالا رفتن بیش از حد دما ، دسترسی به پمپ خلاء ، و ارتباطاتی برای تصفیه یا دوباره پر سازی با گاز خنثی می شود . تعدادی از آون های خلاء دارای استاندارد هایی نظیر استاندارد های اعمال خوب آزمایشگاهی ( GLP ) ، ISO یا انواع مشابه دیگر می باشند .

آون های هیبریداسیون

آون های هیبریداسیون نوع قراردادی آون ها می باشند که به منظور سنجش های مولکولی به کار گرفته می شوند . آون آزمایشگاهی هیبریداسیون در آزمایشگاه هایی نظیر آزمایشگاه های زیست مولکولی ، آزمایشگاه های تحقیقاتی و سایر آزمایشگاه هایی که شناسایی پروتئین ، DNA یا RNA در آن ها صورت می گیرد ، به کار گرفته می شوند . ساترن ، نورترن و وسترن بلات ها همگی از استفاده از آون آزمایشگاهی هیبریداسیون بهره می برند . چرخش مداوم پلیت ها داخل آون آزمایشگاهی هیبریداسیون به معنای این است که پروب های به کار برده شده به منظور شناسایی پروتئین ها توزیع یک نواختی در غشاء ها خواهند داشت ، که منجر به کسب یک نتیجه ی قابل اعتماد تر می شود . آون های هیبریداسیون در محدوده ی دمایی شان می توانند بسیار گوناگون باشند ، یعنی این که مقدار کنترل بر روی دمای مطلوب چه شدتی دارد ، و حساسیت تنظیم دما به چه میزان است . دیگر خصوصیاتی که باید مورد مقایسه قرار داده شوند شامل چیز هایی مانند ظرفیت ، ابعاد خارجی ، و سرعت و تغییر پذیری امر چرخش می شوند .

 لوازم آون آزمایشگاهی

لوازم آون آزمایشگاهی کالا هایی تخصصی هستند که به همراه طیفی از آون های طراحی شده برای به کار گیری در آزمایشگاه استفاده می شوند از جمله مواردی نظیر قفسه ها ، ترموستات ها ، و درزگیر ها . از قفسه های آون آزمایشگاهی به منظور جایگزین کردن قفسه های آسیب دیده یا برای بالا بردن ظرفیت آون آزمایشگاهی استفاده می شود . جایگزینی قفسه ها باید با قفسه هایی با اندازه ی مشابه صورت گیرد تا به صورت محکمی امکان جا انداختن آن ها باشد . درزگیر های آون آزمایشگاهی به این منظور استفاده می شوند که این تضمین برای اپراتور فراهم شود که در آون آزمایشگاهی بسته شده و گرما امکان بیرون رفتن نداشته باشد تا شاهد رخ دادن نوسانات دمایی نباشیم . به مرور زمان درزگیر ها فرسوده می شوند که به دنبال این امر باید تعویض شوند . هنگام گزینش یک درزگیر برای آون آزمایشگاهی موجود ، باید شکل و اندازه ی در را در نظر داشته باشید . بعضی از آون ها دارای تروموستات هایی می باشند تا به دنبال رخ دادن مشکلی برای ترموستات اصلی ، جایگزین شوند . هنگامی که قصد انتخاب لوازم آون آزمایشگاهی را دارید باید به دفترچه ی راهنمای آن آون آزمایشگاهی رجوع کنید تا مطمئن شوید که لوازم مورد نظر شما با آون آزمایشگاهی شما سازگاری دارند .

 

◄ درخواست خرید خود را در فرم زیر برای ما ارسال کنید ►


    در فرم زیر نام  ، ایمیل و شماره تماس خود همراه با نام محصول مورد نظرتان را ثبت کنید تا درخواست شما را به فروشندگان و ارائه کنندگان این محصول ارسال کنیم

     

    نام و نام خانودادگی شما (الزامی)

    آدرس ایمیل شما (الزامی)

    شماره تماس شما (الزامی)

    نام محصول مورد نظرتان (الزامی)

    پیام شما