در آزمایشگاه به منظور هم زدن مایعات در ظروف آزمایشگاهی برای کار هایی مانند سنجش ها ، محیط های کشت ، رنگ آمیزی ، تحلیل های داروشناسی ، آنالیز آلودگی آب و همولیز ، شیکر آزمایشگاهی به کار گرفته می شود .

 

مشاهدۀ قیمت و مشخصات شیکر اوربیتالی
 

 

متداول ترین شکل شیکر آزمایشگاهی ، نوع رومیزی آن ( شیکر رومیزی ) می باشد ، گرچه نمونه هایی از شیکر آزمایشگاهی نیز وجود دارد که برای انجام کار هایی که حجم بالایی دارند روی زمین قرار می گیرند . اکثر شیکر های آزمایشگاهی امکان این را دارند که در انکوباتور ها ، یخچال ها و هود های شیمیایی به کار گرفته شوند .

یک اوربیتال شیکر آزمایشگاهی سکوی ( پلت فرم ) خود را به شکل دایره ای مانندی حرکت می دهد در حالی که یک شیکر آزمایشگاهی رفت و برگشتی سکوی خود را از سمتی به سمت دیگر جا به جا می کند . یک شیکر آزمایشگاهی الاکلنگی سکوی خود را به طرف بالا و پایین حرکت می دهد ، یک شیکر آزمایشگاهی گردابی سکوی خود را می چرخاند ، یک شیکر آزمایشگاهی لرزشی سکوی لرزشی دارد و یک شیکر آزمایشگاهی به کار گیرنده ی مچ از عمل هم زدن با دست تقلید می کند . یک شیکر آزمایشگاهی میکروپلیت یا پلیت شیکر به این منظور طراحی شده که میکرو پلیت ها را در خود حفظ کرده و دارای الگو های متفاوت هم زدن می باشد .

انواع شیکر آزمایشگاهی

اوربیتال شیکر آزمایشگاهی

یک اوربیتال شیکر آزمایشگاهی حرکتی روان و دایره ای مانند دارد تا به دنبال آن به شکل یکنواختی مایعات ترکیب شوند . اسم دیگر آن روتاتور آزمایشگاهی ، روتاتور لوله ای ، یا شیکر روتاری می باشد ، دارای پلت فرمی به منظور نگه داشتن ظروف مختلف آزمایشگاهی از جمله فلاسک ها ، لوله های آزمایش و میکروپلیت ها است . اوربیتال شیکر ها دارای یک اینترفیس ( رابط ) دیجیتالی یا آنالوگی به منظور تنظیم کردن وقت و سرعت هم زدن می باشند . شیکر های خاصی دارای یک محفظه در سکو و کلید های کنترلی بر روی خود به منظور تنظیم میزان دمای داخل محفظه برای کار هایی می باشند که نیاز به انکوباسیون یا سرد کردن دارند . در بین مواردی که هنگام گزینش یک اوربیتال شیکر بایستی در ذهن داشت می توان طیف سرعت ، قطر حدود فعالیت ، اندازه ی سکو ، و انواع ظروفی که می توانند جا شوند را نام برد . اوربیتال شیکر ها به منظور رنگ کردن ، blotting ( انتقال پروتئین ها ، RNA یا DNA به داخل یک حامل ) ، مخلوط کردن و دیگر کاربرد های آزمایشگاهی استفاده می شوند .

شیکر آزمایشگاهی الاکلنگی

این نوع شیکر سکوی خود را به طرف بالا و پایین جا به جا می کند تا مخلوط شدن مایعات در ظروف آزمایشگاهی به شکل همسانی انجام شود . سکوی الاکلنگی اغلب اوقات لبه هایی بالا آمده و سطحی در اختیار دارد تا امکان لیز خوردن وسایل یا ظروف آزمایشگاهی از روی شیکر آزمایشگاهی حذف شود . بعضی از نمونه ها اجازه به تنظیم زاویه ی حرکت دادن سکو می دهند و ممکن است دارای گیره یا نوار هایی به منظور محکم کردن ظروف به سکو باشند . شیکر های الاکلنگی ممکن است سرعت متغیر یا ثابتی داشته باشند ، و به منظور نظارت بر عمل در حال انجام یک صفحه ی نمایش دیجیتال نیز داشته باشند . هنگام خریداری یک شیکر آزمایشگاهی الاکلنگی ، اندازه سکو و ظرفیت بار گذاری بایستی در نظر گرفته شود . استفاده از شیکر آزمایشگاهی الاکلنگی به صورت متداول در مجموعه های آزمایشگاهی و علمی برای کاربرد هایی نظیر شستشوی لکه ، هیبریداسیون و رنگ کردن می باشد .

شیکر آزمایشگاهی رفت و برگشتی

یک شیکر آزمایشگاهی رفت و برگشتی که با نام شیکر آزمایشگاهی متقابل یا غلتان نیز شناخته می شود ، سکویی دارد که از یک سمت به سمت دیگر برای هم زدن مواد در ظروف آزمایشگاهی جا به جا می شود . شیکر های رفت و برگشتی از نظر محدوده ی رفت و برگشت ، یا طول ضربه ، که اندازه گیری حرکت خطی سکو می باشد ، گوناگون می باشند . به طور کل ، طول ضربه ی 20 میلی متری یا بیشتر باعث مخلوط کردن کامل تر حجم های بزرگ می شود . اندازه ی سکو و میزان بار گذاری نیز در هر شیکر با شیکر دیگر فرق دارد . اکثر شیکر ها به منظور تنظیم سرعت هم زدن و زمان آن کلید های کنترلی دارند و تعدادی نیز دارای یک صفحه ی نمایش دیجیتال به منظور بررسی عمل در حال انجام می باشند . مدل های مخصوصی دارای یک سنسور بار گذاری می باشند تا به دنبال مشاهده ی عدم توازن به صورت خودکار عمل هم زدن را کاهش یا متوقف کند تا به نمونه ها آسیبی وارد نشود . یک شیکر آزمایشگاهی رفت و برگشتی برای کاربرد هایی نظیر کشت سلولی ، مطالعات حلالیت و استخراج های سلولی استفاده می شود .

شیکر آزمایشگاهی میکروپلیت

شیکر های میکروپلیت آزمایشگاهی به منظور کردن میکرو تیتر پلیت و ریز لوله ها برای ارزیابی های متنوعی ایده آل هستند . کاربرد های مورد نظر می توانند شامل عیارسنجی ایمنی ، ELISA ، کشت های سلولی ، دناتوره کردن اسید های نوکلئیک و پروتئین ها ، رنگ ها و بلات ها باشند . شکیر های میکروپلیت از جهت ظرفیت متنوع می باشند و ممکن است رک های میکروپلیت و ریز لوله ی مختلفی را بسته به کاربرد ارائه دهند . اکثر فروشندگان طیفی از لوازم جانبی را برای سفارشی کردن شیکر آزمایشگاهی میکروپلیت برای کاربرد های مختلف پیشنهاد می دهند ; چنین چیز هایی می تواند شامل پلیت های 384 well ( پلیت های 384 خانه ای ) لوله های میکرو سانتریفیوژ و انواعی از ریز لوله ها با حجم های مختلف شود . اگر نیاز به انجام انکوباسیون در آزمایشگاه شما می باشد ، ابعاد شیکر آزمایشگاهی میکروپلیت را بررسی کنید تا مطمئن شوید در یک انکوباتور جا می شود . تعدادی از خصوصیاتی که باید در رابطه با شیکر آزمایشگاهی میکروپلیت مد نظر داشت شامل محدوده ی سرعت ( RPM ) ، قابلیت برنامه ریزی ، صفحه ی نمایش ، تایمر و ضمانت سازنده می شود .

روتاتور شیکر لوله

شیکر های لوله روتاری به چرخاندن و هم زدن هم زمان لوله ها اجازه می دهند . گزینه هایی که آن ها ممکن است داشته باشند شامل تنظیم زاویه ، چرخش مداول ، جا به جایی در یک زاویه و ویژگی نوسانی می شود . استفاده از آن ها در حوزه هایی مانند زیست مولکولی ، بیو شیمی ، هیستوشیمی و پزشکی می باشد . ساخت اکثر شیکر های روتاری به صورتی می باشد که داخل یک یک انکوباتور ، هود زیستی یا سرد خانه جا شوند . مطمئن شوید که دستور العمل های دمایی و هم چنین ابعاد شیکر آزمایشگاهی لوله روتاری را مورد نظر قرار می دهید . تعدادی از خصوصیاتی که باید در خاطر داشته باشید شامل محدوده ی سرعت ( RPM ) ، زاویه ی چرخش / نوسان ، ظرفیت و پویایی می شود .

 

 

مشاهدۀ قیمت و مشخصات شیکر اوربیتالی
 

قیمت شیکر آزمایشگاهی

برای اطلاع از قیمت شیکر آزمایشگاهی می توانید در فرم زیر درخواست خود را با جزئیات ارسال نمایید تا شرکت عرضه کنندۀ این محصول با شما تماس حاصل نمایند

◄ درخواست خرید خود را در فرم زیر برای ما ارسال کنید ►


    در فرم زیر نام  ، ایمیل و شماره تماس خود همراه با نام محصول مورد نظرتان را ثبت کنید تا درخواست شما را به فروشندگان و ارائه کنندگان این محصول ارسال کنیم

     

    نام و نام خانودادگی شما (الزامی)

    آدرس ایمیل شما (الزامی)

    شماره تماس شما (الزامی)

    نام محصول مورد نظرتان (الزامی)

    پیام شما